Strona stworzona w kreatorze www WebWave.
MOZAIKA
Terapia Rozwój Ruch
Stymuluj mózg i energetyzuj swoje ciało
Trening słuchowy metodą Tomatisa® to stymulacja neurosensoryczna,
uczy jak prawidłowo słuchać, a nie tylko słyszeć, aby lepiej poznawać świat
i sprawniej komunikować się z otoczeniem.
Twórca metody Alfred Tomatis francuski laryngolog, chirurg i foniatra oraz psycholingwista,
poprzez obserwację i doświadczenia rozróżnił słyszenie fizjologiczne od słuchania.
Właśnie SŁUCHANIU przypisał największe znaczenie dowodząc, że
dzięki prawidłowej uwadze słuchowej jesteśmy w stanie lepiej się koncentrować,
szybciej się uczyć czyli optymalnie korzystać z indywidualnych możliwości.
Ponadto dzięki prawidłowemu SŁUCHANIU
można osiągnąć stan większego spokoju, relaksacji i wyciszenia.
Trening słuchowy zwany również stymulacją audio-psycho-lingwistyczną za pomocą urządzenia TalksUp®,
bazuje na profesjonalnej i innowacyjnej technologii, która w czasie rzeczywistym
przetwarza głos i muzykę, pozwalając wywołać autentyczny „efekt Tomatisa®“
Trening słuchowy Tomatisa®:
wpływa na plastyczność połączeń nerwowych, odpowiedzialnych za przetwarzanie i analizę dźwięków,
jak również za motorykę, równowagę i koordynację,
może pozytywnie oddziaływać na uwagę wybiórczą,
przyczynia się do unormowania zakłóceń emocjonalnych,
poprawiając odbiór i przekaz dźwięku wpływa skutecznie na komunikowanie się,
skutecznie eliminuje trudności w koordynacji ruchów, relacjach przestrzennych
i postrzeganiu własnego ciała,
polepsza jakość relacji społecznych,
minimalizuje poziomu stresu i niepokoju,
poprawia muzykalność oraz jakość głosu mówionego i śpiewanego,
sprzyja przygotowaniu do nauki języków obcych;
Dzięki treningowi słuchowemu metodą Tomatisa obserwujemy:
postęp w umiejętnościach psychomotorycznych
lepszą koncentrację
poprawę uczenia się
regulację emocji
dobre przygotowanie do nauki języków
poprawę jakości głosu (mówienia i śpiewu)
Organizacja sesji słuchowych
1 sesja - 14 dni (80 min dziennie)
Przerwa ok. 1 miesiąca
2 sesja - 14 dni (80 min dziennie)
Przerwa 1, 5 - 2 miesiące
3 sesja - 14 dni (80 min dziennie)
Przerwa 3 - 4 miesiące w przypadku specyficznych zaburzeń uczenia się
(dysleksja, dyspraksja, dysfazja, zespół deficytu uwagi, zaburzenia funkcji wykonawczych)
Przerwa 2 - 3 miesiące gdy występują: całościowe zaburzenia rozwoju
(zaburzenia komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
zaburzenia relacji społecznych,
ograniczone zainteresowania lub powtarzalne zainteresowania,
poważne dysfunkcje mózgu (uraz, afazja itp.),
niespecyficzne zaburzenia uczenia się (deficyt sensoryczny, intelektualny, zaburzenia osobowości, braki środowiskowe)
Więcej informacji na stronie:
Mozaika
Terapia Rozwój Ruch